2013/07/09

Na szybko. Makaron tagliatelle.


Na szybko. Makaron tagliatelle.

W poprzednim wcieleniu na pewno byłam Włoszką :-P Moje przekonanie o tym zawdzięczam ogromnej słabości i miłości do kuchni włoskiej. Opiera się ona na kilku bardzo prostych składnikach, a różne kombinacje z ich użyciem gwarantują wyśmienitą ucztę. 




Ten przepis pochodzi z książki, którą dostałam od swojej "teściowej" i która jak widać wie, co „tygryski lubią najbardziej” :-) „Kuchnia Miriano toskańska radość gotowania” to zbiór przepisów Miriano Baldacci - kucharza i wykładowcy szkoły gastronomicznej Instituto Tecnico Manager di Hotel w Livorno we Włoszech. Legitymuje się on dyplomem Manipolotore di Pesci e Carni. Jest specjalistą do spraw przygotowywania ryb i mięs z sygnaturą wybitnego kucharza Scotto Divetta Raffaele. Pochodzi z rodziny o wielopokoleniowej tradycji restauratorów i kucharzy oraz sam prowadzi w Livorno kilka restauracji. Jakby nie było gość zna się na rzeczy :-) „[...] do Toskanii będziemy zmierzać prostą drogą. W kuchni toskańskiej króluje wyczucie dobrej miary i szacunek dla naturalnych smaków. Krzyżują się w niej proste przaśne tradycje chłopskiego jedzenia ze szlachetną, wyrafinowaną spuścizną dworów florenckich patrycjuszy. Efektem jest kuchnia pełna prostoty, powściągliwości i wyrazistych, naturalnych doznań. [...] Wystarczy, że pozwolimy, by poniosły nas za sobą smaki, zapachy i barwy każdej pory roku.” 




Makaron z sosem na bazie śmietany, szynki i sera: 

400 g tagliatelle 
50 g masła (ja dałam 30) 
100 g dobrej, gotowanej szynki w cienkich plastrach 
2 ząbki czosnku 
200 ml śmietany (ja użyłam 18%) 
szklanka mleka 
tarty parmezan 
odrobina soli i pieprz 
1 żółtko 

Masło podgrzać z czosnkiem. Dodać pokojowa na paseczki szynkę i lekko poddusić. Zdjąć z ognia, dodać wcześniej rozprowadzaną z mlekiem i żółtkiem śmietanę, sól i pieprz. Wstawić z powrotem na ogień i gotować aż sos lekko się zredukuje i zgęstnieje. Makaron ugotować wg przepisu i wrzucić na patelnię świeżo odcedzony. Posypać parmezanem i świeżym oregano. Szamać od razu ;-) 

Buon appetito!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz